Královna a šašek

Ve chvíli, kdy královna rozmlouvá se šaškem, přináší posel zprávu od jejího snoubence vévody Leopolda. Překvapená Sabina otevírá nečekaný list a čte... o jeho lásce, ale také potřebě mít dědice, o vrácení slova, o lítosti a zrušeném zasnoubení. Šašek sleduje svou paní a v jejích očích vidí zoufalství i slzy. Zdrcená Sabina podává šaškovi dopis. Tak už jí to zase dostihlo...královna, která  nemůže mít děti! To, co ví všichni její blízcí již od jejích 14ti let, kdy utrpěla těžký úraz při pádu z koně. Šašek, královnin důvěrník i rádce, chápe, jak je teď jeho paní nešťastná. Snaží se ji utěšit i trochu rozptýlit a nakonec mluví o svých starostech a  trápeních. Vypráví  o své sestře, která žila s manželem a dětmi ve vesnici, již vyplenili nájezdníci a většina obyvatel nepřežila. Jen zázrakem se zachránila nejmladší sestřina dcerka. A tak teď má malou neteř už několik týdnů ve své komnatě a s pomocí služebných se o ni stará. V tu chvíli králova jako zázrakem ožila. Malá holčička na hradě?! Teď hned ji chce vidět...pohání šaška, aby ji přivedl.
Když se šašek po chvíli vrátil, u nohou mu stojí sotva tříleté dítě. Rozcuchané děvčátko v ošuntělém oblečení se ustrašeně rozhlíží a nechce se hnout od svého strýčka. Sabina hledí na to rozkošné stvoření a srdce jí zaplavuje vlna něhy a dojetí. Vida, šašek neví, co si počít s dítětem a ona neví, co si počít bez něj. A přitom je to tak prosté. Dívenka se stane královninou schovankou, bude o ni příkladně postaráno, dostane se jí nejlepšího vychování a vzdělání. A jednou až bude dospělá...kdo ví....

Scéna
Nábytek jsem použila z fundusu, křesílkům jsem ale dodělala opěradla. Převážně ze dřeva vzniknul gotický svícen. Zakroucené nožky jsou ale z plechu a s drobnými  ozdobami mi pomohla pěnovka. Okno je pouze namalované a přes průsvitnou desku jsem poctivě po celou dobu fotografování svítila žárovkou...tedy "večer" už jsem samozřejmě zhasla. Na stěny jsem si vytiskla jednu poměrně velikou "fresku" a dva menší obrázky, první  je gotický gobelín, druhý jakýsi znak. Vytiskla jsem si i dopis a opatřila jej pečetí. Bohužel vám ho nemohu dát přečíst, i když se v něm skutečně vévoda Leopold omlouvá a kaje, ale na detailní fotografii to není. Na alespoň trochu uvěřitelně napsaný středověký dopis jsem si netroufla. Jako poslední jsem vyráběla kamennou podlahu, bylo to jednoduché - dva pruhy samolepící tapety na tenkou desku pěněného PVC.  A pak už jen pár kožešin, aby místnost působila trochu útulněji a můžeme jít fotit.

Panenky
Markéta:
Šití pro mě tentokrát bylo docela obtížné a dalo mi i dost práce se vůbec dobrat ke správným střihům. Sabina má vrchní sametové šaty princesového střihu se sníženým pasem, sukně je půlkruhová v přední části zkrácená v zadní naopak delší. Výstřih, dolní okraj šatů a  prodloužené rukávy jsem olemovala pruhy huňatého mikrovlákna, které nahrazuje kožešinu. Spodní šaty jsou falešné, tvoří je pouze úzké rukávy a nabraná sukně přišitá najednou s vrchní sametovou.  Pro šaška - Simona- jsem ušila halenu a kalhoty vždy ze dvou různých materiálů a stejně je na tom pelerína s kapucou opatřená rolničkami, která je ale celá vypodšívkovaná. Botky jsem ušila z elastického sametu, vlastně jsou to jen takové dvojité ponožky s velkou zatočenou špičkou.                               

   

Zpět na hlavní stranu